Resonaarigroup ja Jean S. All Stars Pressan yökerhossa 29.1.

Kehitysvammaisten ammattimuusikkojen Resonaarigroup sekä Jean S. All Stars käynnistävät biletysvuoden 2016 Pressan yökerhossa perjantaina 29.1. alkaen klo 20. Lavalla viihdyttävät myös Taneli Mäkelä, Jaakko Saariluoma ja Karoliina Kallio sekä joukko valovoimaisia yllätysesiintyjiä.

Tapahtuman lipputulot ohjataan Resonaarin musiikkikoulun toiminnan tukemiseen. Lisäksi illan aikana on mahdollisuus tukea Resonaaria esimerkiksi tekstiviestilahjoituksin.

Resonaarin hyväntekeväisyysilta: Jean S. All Stars

Pressan yökerho, Original Sokos Hotel Presidentti
Antinkatu 2 / Eteläinen Rautatiekatu 4
Ovet auki klo 19, ohjelma alkaa klo 20.

Liput 15,- lippu.fi ja ovelta. Lipputulot ohjataan Resonaarin musiikkikoulun toiminnan tukemiseen.

Sokotel on HelsinkiMission pääyhteistyökumppani ja tämän konsertin järjestäminen on osa yhteistyötä. Tapahtumaa tukee myös Zoom ry.

Resonaarissa kaikki soittaa

HelsinkiMission musiikin erityispalvelukeskus Resonaari on Helsingissä toimiva erityismusiikkikasvatuksen sekä kulttuurisen sosiaalityön asiantuntija- ja innovaatiokeskus sekä musiikkikoulu. Resonaarin asiantuntija- ja innovaatiokeskus osallistuu musiikin erityispedagogiikan, erityismusiikkikasvatuksen, kulttuurisen sosiaalityön, kuntoutuksen ja musiikkiterapian kehittämis- ja tukimushankkeisiin. Lisäksi se järjestää asiantuntijapalveluja ja koulutusta. Resonaarin musiikkikoulu tarjoaa kehitysvammaisille ja muille erilaisille oppijoille suunnattua taiteen perusopetuksen mukaista soitonopetusta ja tuottaa ja toteuttaa konserttitoimintaa. Kohderyhminä ovat oppilaat, joiden on vamman, sairauden tai muun vastaavan syyn takia vaikeaa tai mahdotonta osallistua perinteisen musiikkikoulun opetukseen. Hyväntekeväisyysillassa esiintyvä Resonaarigroup on musiikkikoulun kasvatteja.

Resonaarigroup monipuolistaa kulttuurikenttää

Resonaarigroup – erilaisten oppijoiden ammattiyhtye on mukana uudistamassa suomalaista kulttuurikenttää tuomalla kehitysvammaiset ja muut erilaiset oppijat tasa-arvoisina muusikkoina ja toimijoina muiden artistien rinnalle. Resonaarigroup nousee marginaalista, mutta edustaa niin pedagogisesti kuin taiteellisestikin monipuolista osaamista. Yhtye nostaa esiin erilaisuuden voiman ja vaikuttaa tätä kautta asenteisiin erilaisuutta ja itselle vierasta kohtaan.

Resonaarin johtaja Markku Kaikkonen, 0400 766 712, markku.kaikkonen@resonaari.fi